BRUKER BETINGELSER

Slik handler man

Hos oss handler du enkelt og sikkert. Du kan registrere deg som kunde eller du kan handle som "gjest". Det betyr at du ikke logger inn, men kun registrerer epost og leveringsinformasjon. Alle bestillinger du gjør som ‘gjest’ vil fremdeles registreres på eposten, og dermed kan du når som helst opprette profil, og få tilgang til tidligere bestillinger.

Gjennom vår søkefunksjon kan du enkelt lete frem produktene du er interessert i. Du kan også filtrere på uilke kategorier for å finne de produktene som er relevante for deg og dine ønsker.

Når du finner en vare du vil ha, klikker du på kjøp og den legges i din handlekurv. 

Linken til handlekurven finner du oppe i høyre hjørne. Har du rabattkode/gavekort, skal denne koden legges til her i handlekurven. Altså før du går til kassen. Kontroller varene før du går videre.

Neste steg er å se at informasjonen som ligger på ordren stemmer. Både navn, adresse og e-postadresse må sjekkes. Hvis alt ser OK ut, velger du betalingsmåte og bekrefter bestillingen.

Betaling

Under ser du en liste med våre betalingsalternativer:

  • Visa/Master Card/Debit Card - Du kan enkelt og trygt betale med ditt kort i kassen. 
     

Levering

Vi har en normal levering på 3-5 virkedager etter at ordren er betalt.

De fleste pakker sendes som postpakker med Posten Norge AS og pakken vil komme direkte til din postkasse. Om det ikke er plass vil du få en hentemelding fra postkontoret når den blir lagt inn der. Dersom postmannen ikke finner din postkasse, vil pakken bli returnert til oss.

Dersom ordren har stor verdi eller for høy vekt så blir den sendt som pakke til hentested. I disse tilfellene vil det bli opprettet et sporingsnummer under «mine ordre». Når pakken ankommer postkontor får du hentemelding på e-post.  Husk at Posten har 14 dagers hentefrist på pakker.

Garanti / reklamasjon


Dette er den beste kategorien å bruke når en vare har gått i stykker, og det ikke ser ut som at varen har blitt skadet under transport. Vi vil forsøke å løse problemet på en enkel og effektiv måte ved å bytte eller reparere varen, eventuelt kreditere kjøpet hvis ikke varen kan repareres eller byttes. Ved kreditering vil du få pengene tilbake innen 14 dager fra dagen vi mottar din retur. Er det feil på din vare dekker vi returkostnader. 

Du har reklamasjonsrett på alle varer kjøpt hos oss i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Garantier tilbudt ut over reklamasjonsfristen opplyses i produktets annonse.

Angre kjøp på mottatte varer

Du har 14 dagers angrerett når du kjøper varer fra oss. Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende. Skulle du returnere en brukt vare vil vi avkorte betalingen tilsvarende verdireduksjonen.
Den beste måten å melde fra om at du vil angre kjøpet er å å sende en skriftlig mail til oss.

Du må selv dekke returfrakt i angresaker. Du kan returnere pakken selv ved å betale porto på postkontoret. Merk at dette gjøres på egen risiko, og vi vil ikke kunne behandle saken før vi mottar den returnerte varen. Det er også viktig at du legger ved en lapp med ditt navn og ordrenummer slik at vi enkelt kan finne frem profilen i våre systemer. Vi plikter til å tilbakebetale beløpet innen 14 dager fra mottak av retursendingen.

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).

 

 

Feil med leveransen

Det kan dessverre skje at vi gjør en feil når vi pakker varene dine. Varene blir pakket manuelt og vi er ikke alltid feilfrie. Hvis varene du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt bør du  ta kontakt med oss snarest per mail slik at vi kan rette opp i feilen. 

Skade på leveransen

Noen ganger går det dessverre galt og pakken din blir skadet mens den er på vei til deg. Da er det godt å vite at vi har avtale med Posten slik at du ikke risikerer å tape pengene du betalte for den ødelagte varen. Dersom du henter pakken på et utleveringssted, er det best å fylle ut skademelding med det samme, og levere den skadde pakken tilbake til dem. Dette gjelder også dersom det ikke er skade på ytre emballasje. Deretter kan du registrere skaden på mail til oss. Vi svarer deg så fort som mulig. Skademelding ønsker vi for at vi skal kunne sende et erstatningskrav til Posten. Vær så snill å ikke returnere skadde pakker direkte til oss. Da vil ikke skaden bli registrert av Posten.
Om du derimot har mottatt en skadet vare i postkassen, trenger du ikke skrive skademelding. Da sender du oss en melding, og kan gjerne laste opp et bilde.
 

Ikke mottatt pakke

Hvis du savner pakken din tar du direkte kontakt med oss. Om det er opphold i sporingen på pakken vil vi undersøke med Posten for å finne ut av det. Enten blir pakken funnet og levert eller så sender vi pakken på nytt. Er pakken din brevpost uten sporing, eller sporbart brev, oppfordrer vi deg til å høre med ditt lokale postkontor. I noen tilfeller får ikke postombudet levert din pakke og tar den med tilbake til ditt postkontor. Normalt vil du få hentemelding, men det er verdt å etterlyse pakken om det har gått over normal leveringstid. Finner ikke Posten pakken din tar du kontakt med oss.  Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan du som kunde fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen oversittes kan du heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager